HISTÒRIA
Assumpta Muset i Pons
Doctora en Història per la Universitat de Barcelona i màster en Gestió d’Institucions Culturals per la Universitat Internacional de Catalunya. Va ser professora d’Història Econòmica i Mundial i ha publicat diversos estudis i investigacions sobre història i cultura dels segles XVI al XVII a Catalunya.
Entre les seves obres destaca Una empresa sedera catalana del segle XVIII, Oficis tradicionals de Montserrat i el seu entorn o Economia, societat i Cultura al Bruc i al seu entorn.
Data: 4 de febrer
Hora: 18 a 19 h
Lloc: Foment Mataróni, carrer Nou, 11
SINOPSI
Joan Costa tenia 23 anys quan va anar voluntari a laguerra de Filipines. Volia conèixer món.
Un cop allà va escriure un diari on relata, amb gran precisió i detall, el viatge entre Barcelona i Manila i la seva estada a la colònia espanyola. Al llarg del document fa una descripció minuciosa de les accions militars dites a terme contra els “moros” sublevats de Mindanao, primer, i contra l’aixecament independentista de Manila més tard.
Descriu costums, tradicions, paisatges, hàbits i tècniques de guerra dels indígenes, això com de les pràctiques de l’exèrcit espanyol.
